Tips Doa Mudah Menghafal | Petua dan Tips Seharian Anda

Tips Doa Mudah Menghafal

cara menghafal dan doa

Petua dan Tips : Tips Doa Mudah Menghafal

Keterangan dan Petua Beramal

Dalam Tafsir Ibn kathir, diriwayatkan oleh Saidina Umar al-Khattab ra bahawa Nabi saw pernah berdoa apabila turunnya surah al-Mukminun seperti di atas. Memerhatikan intisari munajat ini, seorang hamba digalakkan agar memohon kepada Allah kelebihan dalam anugerah-Nya samada umur,rezeki,harta,anak-anak soleh dan sebagainya yang dinilai manusia sebagai nikmat. Selain itu, kita memohon agar dipandang tinggi dan dihormati oleh orang lain. 

Akhirnya, kita juga meminta agar Allah mengangat kedudukan kita lebih tinggi daripada kedudukan orang lain, agar segala anugerah-Nya diberi kepada kita dahului orang lain .

tips mudah ingat

Menurut al-Tirmizi , al-Nasa'i dan al-Hakim , doa ini dibacakan oleh Nabi saw sebaik sahaja selesai menerima wahyu . Justeru itu, kita digalakkan membaca doa ini semasa menuntut ilmu agar dikurniakan keberkatan apa yang dipelajari supaya terus tersemat dalam minda dan dijauhi penyakit lupa.

Selamat beramal..

Petua dan Tips : Tips Doa Mudah Menghafal


About Cari Petua

Blog yang mengumpulkan bermacam-macam petua / tips berguna untuk pengunjung semua. Terima kasih kerana terus setia bersama kami. Like Page Kami untuk memudahkan anda semua mendapatkan petua terkini Cari Petua / Tips

0 Response to "Tips Doa Mudah Menghafal"

Post a Comment